Nieuw album 'HVELREKI' van Ozark Henry in het najaar 2010



Het nieuwe album van Ozark Henry, "Hvelreki", verschijnt in het najaar van 2010 bij EMI Music Belgium. Ozark Henry is de artiestennaam van de Kortrijkse singer-songwriter Piet Goddaer. Het nieuwe Hvelreki is Ozark Henry’s eerste studioalbum sinds het veelgeprezen The Soft Machine uit 2006. Het album wordt geproducet door de Brit Martin Glover, die eerder al samenwerkte met The Verve, Counting Crows, U2 en Depeche Mode.

"Hvelreki", letterlijk vertaald als "moge een hele walvis aanspoelen op jouw strand", is een uitdrukking waarmee IJslanders elkaar veel geluk toewensen. Volgens Piet Goddaer:
Alvorens Hvelreki te maken, heb ik een pauze genomen en gereisd. Om mezelf zuurstof te geven en me de kans te geven om mijn muziek in een ruimere context in vraag te stellen: you are what you eat. Onderweg heb ik de ongetemde passie voor muziek teruggevonden waar ik als jonge hond voor leefde.
Hvelreki wordt het zesde album van Ozark Henry, voordien verschenen I'm Seeking Something That Has Already Found Me, This Last Warm Solitude, To All Our Escapes, Birthmarks en The Soft Machine. Je kan al deze albums gratis ontlenen in de afdeling beeld en geluid van de Kortrijkse bib!

(via: nieuws.be)

0 reacties:

Een reactie posten