#FREDDiVERS | een nieuwe blogrubriek voor en door onze bibbezoekers!


#FREDDiVERS, onder die naam lanceren we nu vanaf nu wekelijks een nieuwe interviewreeks. Daarin ga je als lezer kennismaken met bibbezoekers die even in hun ziel laten kijken. Ook personeelsleden en vrijwilligers van de bib gaan met de regelmaat van een klok hun zegje kunnen doen. De vragen komen van ons. Wie zijn ze? Wat hebben ze met boeken, films, muziek, ...? Hoe belangrijk is de bibliotheek voor hen?
Je ziet, Jambers is ons niet onbekend.

Vrijwilliger Freddy gaat elke dinsdag in de (buurt)bibs op zoek naar interessante bezoekers. Wie weet, staat hij wel op een dag voor je neus met de vraag of hij even mag storen… 



De allereerste #FREDDiVERS is er eentje met Freddy Vermoere die voor de gelegenheid een mini-interview afnam... met zichzelf. :-)

WIE BEN IK? Freddy Vermoere, 59 inmiddels en woonachtig in Beveren-Leie. Als het maar enigszins kan, ben ik wel ergens in Kortrijk terug te vinden.

WAT DOE IK PROFESSIONEEL? In het dagelijks leven ben ik journalist bij een krant.

HOE VUL IK MIJN VRIJE TIJD? Ik ga regelmatig quizzen met mijn ploeg 'Off the Record' waar we kunnen putten uit een ploeg van in totaal vijftien leden. Vanaf nu komt daar een nieuwe hobby bij: #FREDDiVERS, de rubriek die vanaf nu terug te vinden is op de blog van de bib en hun andere sociale mediakanalen.

WAT HEB IK MET BOEKEN? Ben ik in die mate verslingerd aan dat ik altijd minstens twee stuks op mijn nachtkastje heb liggen. Als ik het even gehad heb met het ene, kan ik weer even verder in het andere. Op dit ogenblik ben ik nog even zoet met Napoleon. De schaduw van de revolutie van Bart Vanloo en met Mick Jagger: de biografie van Philip Norman.

WAT HEB IK MET MUZIEK? Ben ik al van kindsbeen af verslaafd aan. Gezien ik de 60 nader, ben ik oud genoeg om te zijn grootgebracht op een dieet van The Beatles en the Stones. Inmiddels zijn de lp’s al lang in de prullenmand beland, weet ik amper nog waar mijn cd’s liggen en consumeer ik mijn favoriete muziek alleen nog via Spotify. Behalve David Bowie verveel ik me nooit bij Faith No More.

WAT BETEKENT DE BIBLIOTHEEK VOOR JOU? Dat is een plaats waar ik graag vertoef om kranten te lezen en om in boeken te bladeren. Zelf ontleen ik er nu minder dan vroeger omdat ik ze nu meestal zelf koop. Maar toch blijft een bibliotheek voor mij voor eeuwig en altijd een inspirerende plek om te vertoeven.

0 reacties:

Een reactie posten