FREDDiVERS 55 | Marloes Neyrinck (18) uit Kuurne

Vrijwilliger Freddy Vermoere gaat regelmatig in de Kortrijkse (buurt)bib op zoek naar interessante bezoekers. Ook personeelsleden en vrijwilligers van de bib passeren af en toe de revue. Wie zijn ze? Wat hebben ze met boeken, films, muziek, ...? Hoe belangrijk is de bibliotheek voor hen? Je ziet, Jambers is hem niet onbekend. :-) Wie weet, staat hij wel op een dag voor je neus met de vraag of hij even mag storen…

“Ik ben weg van tv-series”


“Ik houd ervan om series te bekijken op tv of op mijn pc. Mijn favoriet? Zonder discussie is dat ‘Orange is the New Black”, zegt Marloes Neyrinck (18) uit Kuurne die nu stage loopt in de Kortrijkse bib.

Marloes, leerling onthaal en public relations in het Guldensporencollege campus Harelbeke, is drie weken aan de slag in de bibliotheek. “Ik help elke dag mee aan het onthaal en in de backoffice”, zegt ze. “Daar komen ook wel eens vergaderingen bij kijken en ik was ook aanwezig tijdens de persconferentie over het woordfestival Memento.”

Ga je privé vaak naar de bibliotheek?

“Ja maar dan wel in Kuurne waar ik ook woon. Toch weet ik al na enkele dagen stage in Kortrijk dat ik me hier ook lid zal maken. De hoeveelheid boeken is hier een flink pak groter dan in Kuurne en er zijn ook geweldig veel dvd’s met interessante series op.”

Kijk je veel naar tv-series?

“Ja ik ben er weg van en bekijk ze niet alleen op tv maar ook op mijn pc. Orange is the new black is mijn absolute favoriet zonder dat ik goed kan zeggen waarom. De reeks speelt zich grotendeels af in een gevangenis en ik geniet er gewoon van. Een andere reeks die ik met heel veel plezier bekeken heb is How I met your mother. Er bestaan al negen seizoenen van telkens 25 afleveringen. Het is dus wel een behoorlijk uitgesponnen reeks over een vader die aan zijn kinderen vertelt hoe hij hun moeder ontmoet heeft. Je verneemt dat uiteindelijk pas helemaal op het einde maar tussendoor gebeurt er van alles. Heel mooi allemaal. Ik wil ook nog even Bones vermelden. Dat is zowat het gezinsmoment bij ons thuis. Het gaat over forensische wetenschappers die lijken onderzoeken. In de bibliotheek hier heb ik ook de eerste drie seizoenen aangetroffen die we nog niet gezien hebben.”

Je houdt ook van boeken?

“Ik lees vooral graag romans. Een van de mooiste die ik onlangs las, was Een weeffout in onze sterren van John Green. Het boek wordt verteld door de zestienjarige kankerpatiënt Hazel. Het gaat over liefde maar er zit ook een flinke portie drama in want het meisje sterft uiteindelijk. Het is een heel mooi boek. Nu ben ik bezig in Het meisje in de trein. Ik heb zelf een periode de trein naar Oostende moeten nemen en ik heb dit boek toen gekocht. Ik ben nu enkele tientallen pagina’s ver. Ik kan toch al zeggen dat het spannend is.”


#FREDDiVERS

0 reacties:

Een reactie posten